Anmälan av livsmedelsanläggning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

E-tjänst för anmälan av ny livsmedelsanläggning samt för ändring i befintlig anläggning.

Start av verksamheten

Du får starta din verksamhet när du har fått beslutet om registrering. Har du inte fått något beslut efter två veckor, sedan du skickat in din anmälan, får du ändå starta verksamheten. 

Avgifter

Du betalar en avgift för registreringen utifrån en taxa som kommunfullmäktige beslutat om. Kommunen tar även ut en avgift när vi kontrollerar din verksamhet. Vid den första kontrollen lämnar du uppgifter som avgör hur ofta din anläggning ska kontrolleras under en femårsperiod. Efter varje kontroll betalar du för den tid som har lagts ner.

Ett särskilt avgiftsbeslut kommer att skickas till dig.


Klicka här för att komma till taxor och avgifter på almhult.se.

Frågor

Vid frågor kontakta miljö- och byggförvaltningen. 

Läs mer här om att registrera livsmedelsföretag.

Frågor om e-tjänsten

Servicecenter
info@almhult.se
0476-550 00
www.almhult.se

Personuppgiftsansvarig

Miljö- och byggnämnd
mob@almhult.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation