Ansökan om trygghetslarm och matdistribution
I denna e-tjänst kan du eller en anhörig ansöka om trygghetslarm och matdistribution. I Älmhults kommun har alla över 80 år rätt till trygghetslarm och matdistribution utan behovsbedömning. Om du är under 80 år behöver en socialsekreterare på biståndsenheten göra en behovsbedömning. Om vi har frågor eller behöver mer information än vad som fylls in i din ansökan kontaktar en socialsekreterare dig via telefon.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- Uppgifter lagras i 5 år efter avslutande av ärende
Läs mer om behandling av personuppgifter på Älmhults kommuns hemsida.
Övriga upplysningar
För mer information gå in på Älmhults kommuns hemsida
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, integritetsskyddsmyndigheten. Besök deras hemsida (https://www.imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
social@almhult.se
Biståndshandläggare
bistandshandlaggare@almhult.se
0476-550 00
www.almhult.se