Krångelombud
Här kontaktar du kommunens krångelombud när du har upplevt onödigt krångel i din kontakt med Älmhults kommun.
Har du upplevt onödigt krångel när du haft ett ärende med Älmhults kommun? Då kan du kontakta funktionen krångelombud som har i uppdrag att minska krångel som drabbar dig som bor, verkar eller vistas i Älmhult.
Vad räknas som krångel?
- Om kommunen ansvarar för eller är involverad i det som krånglar
- Om något är besvärligt, krabbigt, struligt, svårt eller krångligt
Vad räknas inte som krångel?
-
Om något är trasigt, skadat eller inte fungerar som det ska. Hjälp oss genom att felanmäla.
-
Om du är missnöjd med ett beslut. Välj i stället att överklaga.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter på Älmhults kommuns hemsida.
Övriga upplysningar
För mer information gå in på Älmhults kommuns hemsida
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, integritetsskyddsmyndigheten. Besök deras hemsida (https://www.imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
ks@almhult.se
Servicecenter
info@almhult.se
0476-550 00
www.almhult.se