Krångelombud
Här kontaktar du kommunens krångelombud när du har upplevt onödigt krångel i din kontakt med Älmhults kommun.
Har du upplevt onödigt krångel när du haft ett ärende med Älmhults kommun? Då kan du kontakta funktionen krångelombud som har i uppdrag att minska krångel som drabbar dig som bor, verkar eller vistas i Älmhult.
Vad räknas som krångel?
- Om kommunen ansvarar för eller är involverad i det som krånglar
- Om något är besvärligt, krabbigt, struligt, svårt eller krångligt
Vad räknas inte som krångel?
-
Om något är trasigt, skadat eller inte fungerar som det ska. Hjälp oss genom att felanmäla.
-
Om du är missnöjd med ett beslut. Välj i stället att överklaga.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter på Älmhults kommuns hemsida.
Övriga upplysningar
För mer information gå in på Älmhults kommuns hemsida
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, integritetsskyddsmyndigheten. Besök deras hemsida (https://www.imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
ks@almhult.se
Servicecenter
info@almhult.se
0476-550 00
www.almhult.se