Anmälan av livsmedelsanläggning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

E-tjänst för anmälan av ny livsmedelsanläggning samt för ändring i befintlig anläggning.

Start av verksamheten

Verksamheten får starta direkt när ni fått beslutet om registrering alternativt 2 veckor efter att anmälan om registrering kommit in till miljö- och byggförvaltningen.

Avgifter

Du får betala en avgift för registreringen utifrån en taxa som Kommunfullmäktige beslutat om.
Klicka här för att komma till taxor och avgifter på almhult.se.

Egenkontroll

Alla som har en verksamhet där livsmedel hanteras måste ha ett system för livsmedelssäkerhet, eller som det också kallas – egenkontroll. Det är viktigt att egenkontrollen är anpassad efter de risker som finns i din livsmedelshantering. När miljö- och byggförvaltningen kontrollerar din verksamhet ska du kunna presentera företagets egenkontroll.

Frågor

Vid frågor kontakta miljö- och byggförvaltningen. 

Läs mer här om att registrera livsmedelsföretag.

Frågor om e-tjänsten

Servicecenter
info@almhult.se
0476-550 00
www.almhult.se

Personuppgiftsansvarig

Miljö- och byggnämnd
mob@almhult.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa